Friday, October 02, 2020

بریانی کی غلط ترکیب شیئر کرنے پر سوشل میڈیا پر کہرام، جنوبی افریقہ کی ویب سائٹ فوڈ 24 کو معذرت کرنی پڑی

 

بریانی کی غلط ترکیب شیئر کرنے پر سوشل میڈیا پر کہرام، جنوبی افریقہ کی ویب سائٹ فوڈ 24 کو معذرت کرنی پڑی

بریانی
،تصویر کا کیپشن

اصلی بریانی کچھ ایسی لگتی ہے

کچھ چیزیں آپ کے دل کے اتنی قریب ہوتی ہیں کہ ان کی تضحیک برداشت نہیں ہوتی۔ ایسے کچھ معاملات ہوتے ہیں جہاں آپ چاہتے ہوئے بھی رعایت نہیں دے سکتے، یا یوں کہہ لیجیے کہ کچھ چیزوں کا مذاق نہیں ہوتا۔

اگر آپ اپنی زندگی میں ایسی تمام چیزوں کی فہرست بنائیں جو آپ کو اتنی عزیز ہیں تو یقیناً آپ کے من پسند کھانے بھی اس میں شامل ہوں گے۔

اور اگر آپ کا تعلق جنوبی ایشیا سے ہے تو عین ممکن ہے کہ اس فہرست میں بریانی کہیں نہ کہیں ضرور ہو گی اور کیوں نہ ہو، یہ پکوان بھی تو ایسا ہے!

کچھ عرصے سے پاکستانی ٹی وی پر ایک اشتہار میں مخصوص انداز میں ’بریانی‘ کہنے والی بچی کی پکار سنتے سنتے ہم خدا جانے اس بریانی کی کتنی پلیٹیں ہڑپ چکے ہیں۔

تو اگر آپ سوشل میڈیا پر کھانوں کی تراکیب شیئر کرنے والی ایک ویب سائٹ ہیں تو یقیناً آپ کسی بھی خطے کے محبوب پکوان کی روایتی ترکیب میں تبدیلی لانے کے بارے میں سوچیں گے بھی نہیں۔

یہ بھی پڑھیے

لیکن بدقسمتی سے فوڈ 24 نامی جنوبی افریقی ویب سائٹ سے کچھ ایسی ہی غلطی سرزد ہوئی۔

انھوں نے بریانی کی ایک ایسی ترکیب شیئر کر دی جسے دیکھتے ہی پاکستان اور انڈیا دونوں ہی ممالک کے صارفین یکجا ہو گئے اور کچھ ایسے تبصرے سامنے آئے:

’ارے یہ بریانی نہیں، خدارا ہمارے جذبات سے مت کھیلیں۔‘

’یہ بریانی کم سلاد زیادہ ہے۔‘

’اگر میں اپنی والدہ کو یہ دکھا دوں تو وہ میرے انٹرنیٹ کے استعمال پر پابندی عائد کر دیں!‘

بریانی

سوچیں، جہاں آلو والی اور آلو کے بغیر بننے والی بریانی ایک حساس مسئلہ ہو، وہاں اس کی ترکیب یکسر تبدیل کرنے کی کوشش پر کیا قیامت برپا ہو گی؟

واویلا کچھ ایسا مچا کہ بیچاری ویب سائٹ کو آخر کار معذرت کرنی پڑی اور ویڈیو ٹوئٹر کے علاوہ تمام پلیٹ فارمز سے اتارنی پڑی۔

ضرور آپ بھی سوچ رہے ہوں گے کہ آخر بریانی کی ترکیب میں ایسا بھی کیا تھا؟

Twitter پوسٹ نظرانداز کریں, 1

Twitter پوسٹ کا اختتام, 1

ویڈیو میں کیا تھا؟

گذشتہ شب فوڈ 24 کے ٹوئٹر ہینڈل سے ایک ویڈیو اس عبارت کے ساتھ پوسٹ کی گئی: ’ماہِ ثقافت کی مناسبت سے ہم لذیذ بریانی کی ایک آسانی سے بن جانے والی ترکیب شیئر کر رہے ہیں۔‘

یہ پڑھ کر یقیناً سب ہی کا ویڈیو دیکھنے کا دل چاہے گا کہ ایسی بھی کون سی ترکیب ہے جس میں بریانی آسانی سے بن جاتی ہے۔

ویڈیو کے پہلے چند سیکنڈز میں ہی جب تیار پکوان کی شکل دکھائی جاتی ہے تو سمجھ آ جاتی ہے کچھ گڑبڑ ہے کیوںکہ اس میں دال، سبزیاں اور گوشت نظر آتا ہے لیکن چاول ان سب کے بیچ کہیں چھپے ہوئے ہیں۔

اس کے بعد گوشت کو میرنیٹ کرنے کے لیے مصالحہ بنایا جاتا ہے لیکن سارا گوشت ہڈی کے بغیر ہوتا ہے۔ پھر جس برتن میں چاول گلانے کے لیے رکھے جاتے ہیں اس کے بارے میں بھی صارفین کو اعتراضات ہیں جبکہ چاولوں کے ساتھ دال بھی ڈال بھی دی جاتی ہے جو کسی بھی روایتی ترکیب کا حصہ نہیں۔

پھر پیاز گلا کر ان میں گوشت، ڈھیر سارے آلو اور ٹماٹر ڈال دیے جاتے ہیں اور آخر میں ان میں دال چاول ڈال کر کچھ دیر پکانے کے بعد پیش کیا جاتا ہے۔

بریانی

‘یہ بریانی نہیں مذاق ہے’

جنوبی افریقہ میں رہنے والے کچھ صارفین نے وضاحت پیش کی کہ انھوں نے بھی یہ ترکیب پہلی مرتبہ دیکھی ہے لیکن ڈربن میں ملنے والی بریانی میں دال ضرور استعمال ہوتی ہے۔

تاہم باقی صارفین نے اس معاملے میں کوئی رعایت نہیں برتی اور ویب سائٹ کو سخت تنقید کا نشانہ بنایا۔

بریانی

صحافی عالیہ چغتائی نے جذباتی انداز میں لکھا کہ بغیر ہڈی کے گوشت کی بریانی کہیں نہیں بنائی جاتی اور یہ ویڈیو بریانی نہیں، انتہائی شرمناک ہے۔ انھوں نے کہا کہ گوشت کو کچے پیازوں میں کون پکاتا ہے کم از کم پیازوں پر ہلکا بھورا رنگ ہی آنے دیتے۔‘

انھوں نے یہ بھی لکھا: ‘اور چاولوں میں مرچیں سرے سے ڈالی ہی نہیں گئیں؟ باورچی ہے کون’

بریانی

فائزہ نامی ایک صارف کو اس غیرروایتی پکوان میں سبزیوں کی بھرمار سے مسئلہ تھا۔ وہ کہنے لگیں کہ اتنی ساری سبزیاں کوئی بھی نہیں ڈالتا، یہ یقیناً کسی اور پکوان کی ترکیب ہے، بریانی کی نہیں ہے۔

وقاص حبیب رانا نے ٹویٹ کیا کہ ہمارے جذبات سے کھیلنا بند کریں، یہ بریانی نہیں ہے۔

’میں نے اس سے زیادہ ڈراؤنی چیز نہیں دیکھی۔‘

بریانی

انیشری جیسے متعدد صارفین نے اپنے سفید فام دوستوں اور ساتھیوں کا حوالہ دیتے ہوئے بتایا کہ ہم نے انھیں بھی یہ ویڈیو دکھائی لیکن انھوں نے بھی کہا کہ یہ بریانی نہیں۔

بریانی

کچھ صارفین کو تو اس بات سے بھی مسئلہ تھا کہ ان برتنوں میں بریانی نہیں بنا کرتی۔

کچھ صارفین طنز کیے بغیر بھی نہ رہ سکے۔ ایک صارف نے لکھا کہ اس میں نیوٹیلا اور ٹوماٹو کیچپ بھی ڈال دیتے تو دوسرے نے کہا کہ اناناس بھی ڈال دو بھائی اس میں۔ ایک صارف نے بس اتنا لکھا کے اگلی مرتبہ بریانی بنانے سے پہلے مجھے کال کر لینا۔

بریانی

ایک صارف نے اسلام آباد کے کھانوں پر طنز کرتے ہوئے کہا: ’آپ تو غلط کھانوں کو بریانیhttps://www.bbc.com/urdu/world-54374782 کہنے میں اسلام آباد کو بھی پیچھے چھوڑ گئے۔‘

ایک صارف نے پوچھا: ’آپ کس کی ثقافت منا رہے ہیں، انڈین ایسے بریانی نہیں بناتے۔‘

جبکہ ماہ نور نامی صارف نے لکھا کہ یہ دیکھنے کہ بعد اب کوئی مجھ سے لاہور والی بریانی پر نہ لڑے۔

خاور صدیقی نامی ایک صارف تو اتنے جذباتی ہوئے کہ انھوں نے بین الاقوامی فوجداری عدالت کو ٹیگ کرتے ہوئے لکھا: ’میں ایک جرم کا اندراج کروانا چاہتا ہوں۔

34 سال سے معروف ترین قادری نلی بریانی کی دلچسپ کہانی

 


34 سال سے معروف ترین قادری نلی بریانی کی دلچسپ کہانی

click next link to watch

https://dailypakistan.com.pk/02-Oct-2020/1191623



Morrisons launch new £20 cupboard essentials box to prevent panic buying

Morrisons launch new £20 cupboard essentials box to prevent panic buying

The box is filled with essential items to help keep your cupboards stocked

This article contains affiliate links, we may receive a commission on any sales we generate from it. Learn more

mirror

·         SHARE

·          

·          

·          

·          

·          

·          

·         COMMENTS

 

Description: https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article22766306.ece/ALTERNATES/s615/1_morrisonsbox.jpgThe Cupboard Essentials Box from Morrisons, £20 (Image: Morrisons)

Sign up to FREE email alerts from Mirror - Money DealsSubscribe

When you subscribe we will use the information you provide to send you these newsletters. Sometimes they’ll include recommendations for other related newsletters or services we offer. OurPrivacy Noticeexplains more about how we use your data, and your rights. You can unsubscribe at any time.

Morrisons has launched a new £20 food box containing essentials as supermarkets see signs of panic-buying and purchase limits on certain products return.

The chain has included popular items like pasta and loo roll, meaning you won't need to worry about running out if the shelves at your local store become empty.

The new Cupboard Essentials Box comes after a number of UK supermarkets, including Morrisons, introduced rationing to prevent a repeat of the panic-buying which happened at the start of the coronavirus pandemic.

READ MORE

·         Morrisons starts rationing items as second wave panic-buying hits supermarkets

Its description on the Morrisons website reads: "Full of store cupboard essentials, this box features tasty items to help you prepare delicious meals at home.

"From essentials such as rice and pasta, to curry meal kits, sauce mixes and long life milk, there’s certainly plenty of choice," it continues.

"You’ll also find a few treats in there too, such as sweets and biscuits, as well as household essential loo roll."

The box will set you back £20, but it's only available to buy on the Morrisons website. Below is a full list of the items you'll get.

What's inside the Morrisons cupboard essentials box?

·         Morrisons Fusilli 500g

·         Morrisons Basmati Rice 500g

·         Morrisons Tomato & Basil Stir In Sauce 155g

·         Morrisons Passata 500g

·         Morrisons Fad Free Tuna Chunks In Spring Water 3 X 80g

·         Morrisons Chickpeas In Water (400g)

·         Pataks Tikka Masala 3 Step Curry Meal Kit 313g

·         Morrisons Cream Of Tomato Soup 400g

·         Morrisons Vegetable Soup 400g

·         Morrisons Red Kidney Beans (400g) 240g

·         Morrisons Chilli Con Carne Mix 41g

·         Morrisons Simmer Sauce Cheese Mix 30g

·         Branston Baked Beans 4 X 410g

·         Morrisons Sweet Corn In Water 198g

·         Morrisons Long Life British Semi Skimmed Milk 1l

·         Morrisons Cornflakes 500g

·         Morrisons Wine Gums 227g

·         Morrisons Custard Creams 400g

·         Morrisons Bake At Home Crusty White Rolls

·         Morrisons Toilet Tissue White 4 Per Pack

Last week, Morrisons became the first supermarket to reintroduce rationing limits as coronavirus numbers continue to surge in the UK.

A new 'three per person' limit now applies on popular items including cleaning products and toilet roll.

Find out your nearest Morrisons by using the online store finder here.

 

https://www.mirror.co.uk/money/shopping-deals/morrisons-launch-new-20-cupboard-22766379


Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market 2020 Key Players, Industry Overview, Supply Chain And Analysis To 2026

Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market 2020 Key Players, Industry Overview, Supply Chain And Analysis To 2026

The Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market 2020 Global Industry Size, Share, Forecasts Analysis, Company Profiles, Competitive Landscape and Key Regions 2026 Analysis, Latest Innovations, Impacting Factors, Deep-dive data Market have observed a rapid increase It additionally discussions approximately the market size of different segments and their boom components alongside with increase trends, diverse stakeholders like investors, Research Methodology, Top Manufactures, CEOs, traders, suppliers, Director, President, Research and media, SWOT analysis i.e. Strength, Weakness, Opportunities and Threat to the enterprise and More Understand about Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market.

Key Questions Addressed by the Report:-

  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market Classify the problem areas in your business Prospects
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market trend Understand the wants of current customers
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) market Categorize new business opportunities and moving market trends
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) Get History and Forecast 2020-2026, new areas for expansion, increase your customer base, Breakdown Data by Manufacturers
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) Notice potential customers and their needs, which can be incorporated into your services
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) Set achievable targets for commercial growth, sales, and latest product developments
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) market Share Make knowledgeable market decisions about your services and develop effective strategies
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market Lower Business Risks, Price, Revenue, Gross Margin, cost structure and Future Growth, rate, Current Position of key Vendors by Their Size
  • Sticky Rice Ball (Tangyuan) about the future, Accepting the most reliable investment centers, Evaluating potential business partners
  • What are the different applications and Type of Sticky Rice Ball (Tangyuan)

Get a Sample PDF of report @ https://www.marketgrowthreports.com/enquiry/request-sample/16060959

Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market Competitive Landscape

The last chapter of the research report on the global Sticky Rice Ball (Tangyuan) market focuses on the key players and the competitive landscape present in the market. The report includes a list of strategic initiatives taken by the companies in recent years along with the ones that are expected to happen in the foreseeable future. Researchers have made a note of the financial outlook of these companies, their research and development activities, and their expansion plans for the near future. The research report on the global Sticky Rice Ball (Tangyuan) market is a sincere attempt at giving the readers a comprehensive view of the market to the interested readers.

Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market Leading Players

  • Longfeng
  • Kedi Group
  • Synear
  • Sanquan
  • Holiland
  • Wanchaiferry
  • Anjoy Food
  • Daoxiangcun

Request a Sample Copy to Understand the Impact of COVID-19 on Sticky Rice Ball (Tangyuan) market@ https://www.marketgrowthreports.com/enquiry/request-covid19/16060959

Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market: Segmentation

The chapters on segmentation allow the readers to understand the consumer needs. It allows the business to grow with precision and accuracy. Analysts have highlighted the elements that are expected to influence the segments in the coming years. The publication segments the market on the basis of technology, services, and products. It details the revenue earned by each of these segments and their potential in the years to come.

Sticky Rice Ball (Tangyuan) Segmentation by Product

  • Sweet Tangyuan
  • Salty Tangyuan

Sticky Rice Ball (Tangyuan) Segmentation by Application

  • Household
  • Commercial

Fill the Pre-Order Enquiry form for the report @ https://www.marketgrowthreports.com/enquiry/pre-order-enquiry/16060959

Table Of Content:

1 Report Overview

1.1 Study Scope

2 Global Growth Trends

2.1 Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market Perspective (2015-2026)

2.2 Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Growth Trends by Regions

2.2.1 Sticky Rice Ball (Tangyuan) Market Size by Regions: 2015 VS 2020 VS 2026

2.2.2 Sticky Rice Ball (Tangyuan) Historic Market Share by Regions (2015-2020)

2.2.3 Sticky Rice Ball (Tangyuan) Forecasted Market Size by Regions (2021-2026)

2.3 Industry Trends and Growth Strategy

2.3.1 Market Trends

2.3.2 Market Drivers

2.3.3 Market Challenges

2.3.4 Market Restraints

4 Sticky Rice Ball (Tangyuan) Breakdown Data by Type (2015-2026)

4.1 Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Historic Market Size by Type (2015-2020)

4.2 Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Forecasted Market Size by Type (2021-2026)

5 Sticky Rice Ball (Tangyuan) Breakdown Data by Application (2015-2026)

5.1 Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Historic Market Size by Application (2015-2020)

5.2 Global Sticky Rice Ball (Tangyuan) Forecasted Market Size by Application (2021-2026)

Continue…

Buy this report (Price 3500 for a single-user license) https://www.marketgrowthreports.com/purchase/16060959https://themarketrecords.com/2020/10/01/sticky-rice-ball-tangyuan-market-2020-key-players-industry-overview-supply-chain-and-analysis-to-2026/

Packaged Rice Noodles Market 2020 Global analysis, opportunities and forecast to 2026 | By Top Leading Vendors like Acecook Vietnam, Nissin Foods, Leong Guan Food Manufacturer, Thaitan Foods International, Thai President Foods, Thai Preserved Food Factory,

 

Packaged Rice Noodles Market 2020 Global analysis, opportunities and forecast to 2026 | By Top Leading Vendors like Acecook Vietnam, Nissin Foods, Leong Guan Food Manufacturer, Thaitan Foods International, Thai President Foods, Thai Preserved Food Factory, and More?

The Global Packaged Rice Noodles Market report by IndustryGrowthInsights provides a detailed analysis of the area marketplace expanding; competitive landscape; global, regional, and country-level market size; market growth analysis; market share; opportunities analysis; product launches; recent developments; sales analysis; segmentation growth; technological innovations; and value chain optimization. The report offers a comprehensive list of key players, their strategies they adopt to sustain in the market. All of this and more information is covered in XXX pages.

The Coronavirus (COVID-19) pandemic has affected every aspect of life worldwide. It has forced various industries to re-evaluate their strategies and adopt new ones to sustain during these trying times. The latest report includes the current COVID-19 impact on the market.

Get PDF Sample Brochure: https://industrygrowthinsights.com/request-sample/?reportId=154630

The global Packaged Rice Noodles market report is a comprehensive analysis of the current and future analysis, which is based on historic data. This provides the reader with quantified data, enabling them to take well informed business decisions. The report has been written using primary and secondary research. It includes predictive analysis, Porter’s 5 force analysis, SWOT analysis, and real-time analytics. Several graphs have been provided to support the data and for a clear understanding of various facts and figures.

The report has been divided into product types, application, end-users, and regions. These segments provide accurate calculations and forecasts for sales in terms of volume and value. This analysis can help customers increase their business and to take calculated decisions.

The Global Packaged Rice Noodles Market Report has been Segments into:

Global Packaged Rice Noodles Market Size & Share, By Product Types,

Rice Vermicelli
Rice Stick

Global Packaged Rice Noodles Market Size & Share, By Applications,

Online Sales
Offline Retail

Global Packaged Rice Noodles Market Size & Share, By Regions and Countries/Sub-regions,

  • Asia Pacific: China, Japan, India, and Rest of Asia Pacific
  • Europe: Germany, the UK, France, and Rest of Europe
  • North America: the US, Mexico, and Canada
  • Latin America: Brazil and Rest of Latin America
  • Middle East & Africa: GCC Countries and Rest of Middle East & Africa

Customize Report And Inquiry For The Packaged Rice Noodles Market Report: https://industrygrowthinsights.com/enquiry-before-buying/?reportId=154630

The regional analysis segment is a highly comprehensive part of the report on the global Packaged Rice Noodles market. This section offers information on the sales growth in these regions on a country-level Packaged Rice Noodles market.

The historical and forecast information provided in the report span between 2018 and 2026. The report provides detailed volume analysis and region-wise market size analysis of the market.

The key players covered in this study

Acecook Vietnam
Nissin Foods
Leong Guan Food Manufacturer
Thaitan Foods International
Thai President Foods
Thai Preserved Food Factory …

Competitive Landscape of the Packaged Rice Noodles Market

The chapter on competitive landscape provides information about key company overview, global presence, sales and revenue generated, market share, prices, and strategies used.

Our analysts engage in extensive primary and secondary research to cull out in-depth and authentic information. Primary research includes gathering information from official government and company websites, journals, and reports. Secondary research includes interviews conducted with VPs, chairmen, directors, and other distinguished sales managers.

Contact our sales team who will guarantee you to get a customized report that suits your specific needs.

Avail the Discount on this Report: https://industrygrowthinsights.com/ask-for-discount/?reportId=154630

The Packaged Rice Noodles Market Report Addresses:

  • Market definition
  • Estimated market size (historic and future)
  • Information about individual segments
  • Dominant and fast growing segments
  • Key regions of the market
  • Governing bodies and regulations
  • Drivers, restraints, and opportunities in the market

The Report Provides:

  • Market overview
  • Comprehensive analysis of the market
  • Recent developments in the market
  • Market development over the past few years
  • Emerging segments and regional markets
  • Segmentations up to the second and/or third level
  • Historical, current, and estimated market size, in terms of value and volume
  • Competitive analysis having company overview, products, revenue, and strategies
  • Strategic recommendations that help companies increase their market presence

Purchase Full Report: https://industrygrowthinsights.com/checkout/?reportId=154630

About Us:

Our reports are more than just research reports to us. They are tools that enable us to maintain long-term relationships with our clients whom we honor and cherish. Our client’s business growth is integral for not only them but also us. This is what differentiates us from other market research companies.

At IGI, we provide our expertise and guideline for success. Our team of efficient and experienced researchers and consultants provide progressive market intelligence reports that are accurate, authentic, and in-depth. This empowers the clients to make well-informed decisions.

Moreover, we offer market intelligence studies, ensuring relevant and fact-based research across a range of industries including chemicals and materials, energy, automobile, healthcare, consumer goods, and technology. Our deep understanding of many business environments across industries such as those mentioned above allows us to deliver tailor-made reports.

Contact Us:

Name – Alex Mathews
Phone No.: +1 909 545 6473
Email – hello@industrygrowthinsights.com 
Website – https://industrygrowthinsights.com 
Address – 500 East E Street, Ontario, CA 91764, United States.